mocromeijers.reismee.nl

Casablanca - 22.000 stappen wat een grote stad!

Verblijf:Adagio City Center, mooi design met 2 badkamers en dakterras, maar neem wel oordopjes mee voor de herrie van de grote weg!
Restaurant: Chili's Amerikaans, voortreffelijk lekker eten, setting heel american diner.

We vertrokken vroeg uit Agadir, zodat we nog genoeg tijd zouden hebben om Casablanca te bezichtigen. Dus nog een keer laadden we onze bordjes vol en op zijn Hollands stopten we wat extra in onze tas voor onderweg. Ik zag op tegen nog een 5 uur durende trip, maar het vloog voorbij, wat een prachtig landschap.

Het is zo rustig op de snelwegen en ze zijn super onderhouden dus we waren er eigenlijk binnen no time. Helaas bleek het zwembad op het dakterras gesloten, dus we gingen direct de stad in. We liepen richting de beroemde Hassan II moskee, een van de grootste ter wereld en ook nog eens prachtig aan zee gelegen. We waren een van de weinige toeristen en het was bijzonder om te zien hoe de moslims hier hun zondag spendeerden.

Van hieruit liepen we door naar Ricks café waar Casablanca is opgenomen. Helaas was dit gesloten, dus namen we een kijkje in de mall er tegenover. Grappig hoe ook de winkels anders zijn met traditionele Marokkaanse kleding naast gewoon een Nike store. We liepen verder naar de oude Medina. De hoeveelste medina was dit. Wirwarrend met Google maps vonden we de souk. We leken nu echt de enige toeristen en werden alom bekeken door de locals. Het voelde een beetje spannend, maar ging wel goed.

Moe in de benen besloten we toch lopend naar het hotel te gaan. We zouden ons vakantie stappen record maken en dat lukte: 22.000! Vooral Joas ging het supergemakkelijk af en tijdens een stop wilde hij alleen maar voetballen. Dat vond een zwerver ook geweldig en voordat we het wisten stonden ze samen te voetballen, help, hahaha.

Na een drankje op de rooftop bar van ons hotel waren we opgeladen genoeg om nog 1x op pad te gaan. We aten bij Chillis, totaal niet Marokkaans en super Amerikaans, maar o zo lekker! We gingen voldaan van een mooie laatste dag slapen. De volgende ochtend aten we een geweldig ontbijt. Nog geen 5 euro voor een perfecte cappuccino, vers geperste jus, pannenkoeken en eieren. In Amsterdam zouden we dat voor de jus alleen betalen. We zullen het gaan missen dit luxe leventje zo hier. Maar we hebben voor de volle 100% genoten van dit geweldige, fascinerende land! A bientot!