mocromeijers.reismee.nl

Agafay Woestijn - magisch!

Verblijf:Dar Inacamp, hier moet je naartoe, ze zijn supervriendelijk, spreken goed Engels, spelen met de kinderen. Prachtige tenten met heerlijke bedden en verwarming. Inclusief traditioneel avondeten en ontbijt.

We spenderen de ochtend in Marrakech bij de tuinen van Majorelle om vervolgens in de auto te stappen naar de woestijn van Agafay. We worden zeer vriendelijk welkom geheten en wederom is Joas met zijn Ziyech shirt de verbinder. De eigenaar vertelt ons hoe hij gestudeerd had, maar niet blij werd van de commerciële wereld en besloten heeft zich hier te settelen. Hier is hij 1 met de natuur en kan hij allerlei mensen ontmoeten, zijn leven is vrij en fijn zo vertelt hij. Hij heeft best veel personeel en we worden geholpen met bagage etc. Maar eerst moeten we uiteraard thee drinken. De jongens gaan voetballen en de man doet mee, het levert hilarische beelden op en wij genieten van zijn thee en nootjes.

Dan wijst hij ons de tent. Ver afgelegen in een oase van rust en zon. De jongens pakken de bal en gaan er vandoor, wij blijven achter in totale stilte. WAT een contrast met de medina vanmorgen.

Langzaam daalt de schemering in en deze plek wordt nog magischer. De aarde kleurt oranje van de ondergaande zon en de energie is geweldig.

We zitten bij het kampvuur en krijgen langzaam behoorlijk honger, maar het eten wordt hier pas laat opgediend en verder is hier niks te krijgen. We eten linzensoep, tajine van groenten en kip en als toetje stoofperen. Daarna worden we uitgenodigd om bij het kampvuur muziek te maken. Met een trommel en een soort castagnettes speelden ze traditionele Marokkaanse muziek. We mochten ook allemaal zelf een keer en hadden echt plezier. Uiteindelijk gingen we moe en voldaan naar bed. In een tent slapen blijft heerlijk en om half 10 moesten we de kinderen wakker maken voor het ontbijt. Na het ontbijt werd er nog even gevoetbald en toen werd het tijd om te vertrekken. Iedereen vond het jammer, maar vooral Joas wilde echt niet weg. Hij overwoog zelfs serieus om te blijven en dat wij hem later zouden ophalen op de terugweg haha. De boys wilden heel graag naar een all inclusive en wilden nu alledrie niet meer weg uit deze prachtige plek in niemandsland zonder wifi of wat dan ook. Wie had dat nu gedacht? Joas zei dat je brein vanzelf andere dingen bedenkt hier om te doen en dat is zeker waar en mooi gezegd. Terwijl ik dit type zitten ze gamend op de achterbank haha.

Moniek

Ja wij vonden de woestijn destijds ook het meest magisch! Gaaf hoor