mocromeijers.reismee.nl

Marrakech - een sprookje uit 1001 nacht

Verblijf: Riad Equity point, mooi dakterras, prachtig gedecoreerde kamers, klein zwembad, heerlijk!
Restaurant: ga eten op het Djem El Fna plein en kijk je ogen uit bij de verhalen vertellers en slangen bezweerders

Het was een lange, best wel saaie, rit naar Marrakech, but we made it! We parkeren de auto bij een 24/7 parking en beginnen onze tocht op rolkoffers weer. We speuren de medina af, links, rechts, al struikelend over een man met een brede kar, een man met een afgezet been en duizenden kraampjes met prullaria. Met een fantastische detour komen we uiteindelijk aan bij ons hotel Equity point. Prachtig!! Een zwembad op de binnenplaats (helaas te koud) en een geweldige rooftop. En vooral: alcohol, finally! Na 3 dagen zonder lusten we wel een cocktail en de jongens kunnen er heerlijk voetballen. We besluiten te blijven eten en te genieten.

Alles is hier prachtig en echt anders. We gaan naar het plein Djem El Fna. Levi blijft 'thuis'. We leggen Raf en Joas uit dat we nergens in moeten trappen en letterlijk 1 seconde later staan ze IN de juicebar achter de bar. Hoe hilarisch. Joas trekt alle aandacht in zijn Ziyech shirt. Krijgt overal dingen gratis en iedereen vindt hem geweldig. Ze voeren een hele show met hem op en uiteindelijk betalen we alleen voor hun drankjes: de lekkerste sapjes, geweldig!

De geuren en muziek drommen over het plein, overal groepjes locals met verhalen vertellers. Het is een waar sprookje hier en zo'n bijzondere mix van streng gelovigen en toeristen. Het wordt een magische avond. We kopen pistache nootjes en Marokkaanse lekkernijen en dan gaan we terug naar ons paleisje in de medina. Geweldige ervaring voor ons en voor de kinderen!