mocromeijers.reismee.nl

Welkom op mijn Reislog!

Hallo en welkom op mijn reislog over onze reis naar Marokko. Hier vind je al onze verhalen, avonturen, tips voor hotel en restaurants.

Eerst een paar algemene tips:

- rijden met een huurauto is super gemakkelijk en de wegen zijn goed onderhouden. Boek bij een maatschappij die ook een vestiging heeft op de luchthaven anders loop je je suf te zoeken (er zijn een paar maatschappijen die vanuit een kofferbak op het parkeerterrein handelen, gaat op zich ook, maar voelt minder veilig).

- pin direct bij aankomst, bij de tol hokjes kun je met geen enkele kaart betalen. Bij sommige tankstations hadden we hetzelfde probleem.

- fooi voor eten en drinken geef je achteraf. Wacht dus eerst tot je het geld terug krijgt en laat 5 a 10 procent achter. Direct een hoger bedrag geven en 'laat de rest maar zitten' snappen ze hier niet.

- La Shoukram betekent nee dankjewel. Handig als je door de zoveelste handelaar ergens in wordt getrokken. Als je je ergens in hebt laten lokken, geniet er dan gewoon van. Het was bij ons nooit belachelijk duur wat ze vragen. NB Op de markt hoor je te onderhandelen, dat is onderdeel van de sport...

Veel leesplezier!

Groet, Lieke